Környezettudatos attitűdrendszer kialakítása

Egyik kutatásunk alanya Magyarország egyik legnagyobb részesedéssel bíró papírforgalmazással foglalkozó vállalkozása, ami köszönhető a több mint három évtizedes hátterének, hazai munkásságát tekintve pedig a lassan 20 éves működésének. Miközben a papírcikkekkel kereskedő nagy láncok keretében egyre nagyobb jelentőséggel bír a kiskereskedelmi boltok aránya, ezzel fokozatosan pedig további lehetőségek nyílnak Kft. számára az egyéb csatornák részarányában. Minden hasonló tevékenységű nagykereskedő cég számára elsődleges cél lehet egy környezettudatos papírcikkekkel foglalkozó vállalkozást működtetni, így a cég vezetőjeis ez irányba orientálódik. Egy nagykereskedő cég által működtetett minősítő rendszer ugyanis a piac visszajelzéseit jobban érzékeli (közelebbi kapcsolat a fogyasztóval), valamint a napi rendelt-szállítás mennyisége is sokkal egyszerűbben tervezhető. A két, az terméklánc egymást követő szakaszában helyet foglaló egység így egy vállalkozáson belül integrálja a meglévő logisztikai rendszer és az előállítás előnyeit.Ezen elképzelések megvalósítása érdekében a cég vezetője úgy döntött, hogy kutatás-fejlesztési projekt keretében kifejlesztésre kerül egy olyan környezettudatos rendszer, mellyel könnyebben pozícionálható az ügyfél. Az innováció elsődleges célja az, hogy környezetre odafigyelő eljárással hatékony rendszert állítson elő, s ennek a piacra juttatásával egyedi előnyhöz juttassa a céget. A kifejlesztésre kerülő rendszer gyakorlati haszna több szinten is megmutatkozik. Egyrészről – mintegy közvetlen elvárt eredményként – a környezettudatossági mátrix használatával hatékonyabban pozícionálható minden egyes új termék. A környezettudatosság így nemcsak a cég imidzsének javításához, hanem gazdaságosságának fokozásához is hozzájárul. Másrészről – elsődleges közvetett eredményként – a vevők a számukra megfelelő környezettudatos terméket vásárolhatják meg, tudatos, célirányos tevékenység nélkül is fokozva környezettudatosságukat.Harmadrészt – mintegy másodlagos közvetett hatásként – megállapítható az is, hogy a vevők számára is jelentős előnyöket hozhat a vásárolt árucikk, mivel környezettudatos termékeket forgalmazhatnak. A tanulmány végén bemutatásra kerülő döntési fa alapot biztosít az alkalmazhatósághoz, gyakorlati példán bemutatva a kifejlesztett mátrix valós hasznát.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.